Program uygulamasının aslına uygunluğunu(fidelity to implementation) araştırmanın amacı, deneysel çalışmalardaki uygulama kriterlerini daha işlevsel hale getirip daha iyi ölçebilmektir. Ancak şu anda, tüm müfredat uygulamalarında kullanılabilecek evrensel bir aslına uygunluk aracı yoktur. Ayrıca K-12 program araştırmalarında aslına uygunluğu inceleyen çalışma sayısıda çok azdır. Aslına uygunluk iç geçerlilik(efficacy) ve dış geçerlilik(efficiency) çalışmalarında ayrı tanımlanmalıdır. Bir program uygulamasının istatistiksel gücü başlıca üç etkene dayanır:

  1. Güvenirli ve geçerli ölçütlerin kullanılması
  2. Uygun tasarım ve örneklem kullanımı
  3. Aslına uygunluğun dikkatle değerlendirilmesi
Bu üç etkende laboratuar şartlarından(efficacy araştırmaları) çıkarılıp gerçek sahasına(efficiency araştırmaları) taşındığında zayıflamaktadır (O'Donnell, C. L. , 2008).