Teori, İdeoloji ve Araştırmayı Gözden Geçiren Bir Çalışma (Review)

Review of Educational Research
March 2007, Vol. 77, No. 1, pp. 4–27
DOI: 10.3102/003465430298489
Understanding Authority in Classrooms:
A Review of Theory, Ideology, and Research
Judith L. Pace
University of San Francisco
Annette Hemmings
University of Cincinnati

Otorite sınıf ortamının çok iyi anlaşılmamış ve sorunlu bir temel bileşenidir. Sınıfta Otorite 'yi iyi anlayabilmek için sosyal kuram, eğitim ideolojisi ve nitel eğitim çalışmalarını gözden geçirmek gerekir. Sosyal kuramlar otoriteyi meydana getiren bileşenleri anlamak açısından çok yararlı analitik araçlar olmakla birlikte bu kavramın değişkenlik ve bağlamsal etkilerini açıklamakta yetersizdirler. Eğitim ideolojisi tartışmalarıysa otoriteyle ilgili politikaları şekillendiren reform gündemleri, tarihsel bağlamlar ve konulara ışık tutarken deneysel gerçekleri gözardı etmektedir. Diğer yandan nitel çalışmalar sınıfta varolan zorluklar hakkında deneysel veriler ve analizler sunarken, birkaç istisna dışında otorite konusu üzerinde durmaz. Sonuç olarak günümüz öğretmenleri, politikacıları ve araştırmacıları için kritik bir nokta olan sınıf içi otorite konusunu sosyal bir inşa olarak ele alan çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır.